Bucharest Tango Encuentro Festival - review



Joi, 23 Aprilie: 
Milonga de "Bien Venido" cu muzica live: Alexandru si Horia si cand nu au cantat ei, Mihai (Franta) a fost DJ. Sonorizare excelenta, spatiu pentru dans berechet, destula lume pentru prima zi de milonga, dupa ce ieri la practica s-a dansat pana la miezul noptii si de fapt de acum in colo incepe "greul" cu seminarii si milongi.

Sala Norvegiana, frumoasa dupa gustul meu, cred ca ar fi fost neincapatoare pentru lumea care s-a pastrat pentru urmatoarele evenimente. M-am bucurat sa-i vad pe Adrian si Alejandra, dar m-am postat gresit in sala si i-am avut in prim plan pe Damian si Nancy la dansul demonstrativ. Sunt surprinsa de progresul si evolutia lor (Damian si Nancy) in cei doi ani si jumatate de cand i-am vazut live ultima data!

Am dansat toata seara, abiea luam aparatul foto in mana, nu apucam sa fac o poza, ca ma duceam la dans... asa ca poze de la milonga de la Sala Norvegiana mi-a dat Livia, mercic Livia!



Abiea astept sa inceapa seminariile maine dupa-amiaza!!! Yuuuppiiii! Si mai astept si prieteni din Brasov cu nerabdare!

Vineri, 24 Aprilie
Primele seminarii. Organizare. Salii spatioase in Teatrul National la Centrul National al Dansului, mai fusesem odata acolo intamplator, dar niciodata nu "dansasem acolo".



Primul seminar a fost cu Adrian si Alejandra - abia asteptam! - apoi cu Nancy si Damian. Nivelul foarte sus la Adrian si Alejandra, pe tot parcursul festivalului, seminariile nu au fost asa accesibile tuturor dansatorilor, aveai nevoie de ceva cunostinte si multa practica, tehnica foarte buna, si apoi mergea tot ce ziceau ei snur, de la un cap la altul! Toate semianriile la care am fost la ei mi-au placut, mi-a parut foarte rau ca nu le-am putut lua pe toate, pentru ca se suprapuneau cu niste titluri care ma interesau mai mult, predate de Nancy si Damian, si nici financiar nu stau pe roze. Abiea acum realizez ca foate interesant trebuia sa fie seminarul de boleo, doar ca sa o vezi pe Alejandra cu magnificul ei boleo. Este singura care executa un boleo care ma fascineaza efectiv... cel putin pana in momentul de fatza.



Seminariile cu Nancy si Damian au avut foarte mare priza la public, mai ales la tangueros cu mai putina experienta. Foarte haiosi, cu o metoda usor de digerat, cu explicatii usor de inteles. Am avut multe confirmari la seminariile lor. Fiecare profesor are propria lui varianta/poveste pentru a spune ce spune si alt profesor. Cu cat asculti mai multe povesti si mai multe variante despre acelas lucru cu atata intelegi mai bine si se leaga lucrurile mai mult. Am auzit si lucruri noi. Iar seminariile despre "close embrace" si "free embrace" si "posture, embrace technique, walking and turns" au le-as fi facut obligatorii pentru toata lumea. Sper ca macar cei care au fost prezenti sa aplice de acum in colo ce au auzit, vazut si invatat!



Am plecat in fiecare zi destul de obosita de la seminarii; nu am apucat sa-mi notez nimic nici pana in ziua de azi... dar scriin d cele de mai sus imi dau seama cate imi aduc aminte!

Milonga, Cercul Militar National, 
Sala Bizantina, vineri 24 aprilie 


Inca de la intrare am fost surprinsa de numarul mare de participanti, dupa spusele organizatorilor au venit tangueros de peste mari si tari ca din Belgrad, Paris, Istambul, Grecia, Italia, Bulgaria... sper sa nu fi scapat nimic din lista; eu, ca de obicei, am ajuns tarziu, chiar putin inainte de ora la care era anuntata demonstratia asadar sala era deja plina, si cu dansatori de prin alte parti; am vazut multe fetze noi; unii stateau si se uitau, trebuia sa urmaresc daca sunt dansatori sau nu, daca da cum danseaza, daca este posibil un dans cu ei sau nu. Ma gandisem inca de acasa ca va fi multa lume, dar tot mi-a luat ceva vreme sa ma adaptez situatiei. Nu prea stiam cum sa ma orientez, cum sa-i gasesc pe cei cu care as fi vrut sa-i dansez... recunosc am fost putin depasita de situatie... desi foarte frumoasa sala... era cam mare pentru un cabeceo... :) nu sunt inca atat de antrenata :) pentru astfel de situatii.


La demonstratie Nancy si Damian au ridicat sala in picioare si au produs aplauze furtunoase! Pesonal mi-au placut mai mult ultimele doua melodii, milonga si inca ceva, cu mai putina coregrafie si mai putine elemente de scena, tango mai de "salon" asa, dar sunt sigura ca au facut impresie.

Maestros performance: Damian Esell & Nancy Louzan







Cu atat mi s-a parut mai tare demonstratia cu cat podeaua nu aluneca, ba din contra, dar organizatorii s-au ocupat si de aceasta problema neasteptata. Mai auzisem ca prin Franta pe undeva unde se danseaza afara pe marmura se pudreaza podeaua, ca dansatorii sa poata pivota, dar nu experimentasem niciodata aceasta varianta, nu credeam sa mearga, dar da, a functionat si cu foarte mult succes!!!


Locul special amenajat pentru fumat mi-a placut intr-adevar, desi nu prea am zabovit mult pe acolo :)

Milonga, Cercul Militar National, 
Sala Galeria Arte, sambata 26 aprilie


Dupa inca un calup de seminarii sambata, la care ramaneam pierduta in timp si spatiu uitandu-ma cum se misca Alejandra, si intreband mereu daca io pot sa plec acasa sa plang un pic... si apoi sa ma intorc la seminarii ca sa am de unde pleca ca sa mai plang o tura cu sughituri si tot asa... trebuia sa fac eforturi sa ma concentrez la ce aveam de lucrat ca nu puteam sa-mi iau ochii de la ea... m-a vrajit efectiv, la propriu :) iar seara a trebuit sa mai "indur" si demonstratia!

Maestros performance: Adrian Veredice & Alejandra Hobert








Yap... aceasta demonstratie m-a lasat fara aer pentru inca o jumatate de ora dupa ce s-a terminat... Mi-a luat ceva timp sa-mi revin. Si imi era suficient pentru seara respectiva: nu-mi mai trebuia nimic, nici dans, nici milonga nici... nimi-nimic! Si daca plecam, plecam implinita fara sa fi dansat macar o nota!... ma uitam acum la videos de atunci, dar nu se compara; nu e acelas lucru! Emotia transmisa de acest cuplu, energia salii, astea trebuie simtite pe propria piele. Pentru mine a fost cel putin electrizant! 

Pana la Adrian nu am vazut nici un leader care sa fie atat de expresiv, si care sa traiasca atat de intens dansul... cu atat mai putin la o demonstratie! Desi foarte in forta si dinamic dansul lor este curat ca lacrima, nici un bruiaj, nici o miscare parazitara, nimic! Au o precizie si o claritate in miscari pe care nu cred ca o poate avea oricine, cu atat mai mult cu cat stim ca exactitatea miscarilor followerului sunt date de leader! Super tari oamenii astia! Imi plac de nu mai pot! Unii carcotasi au spus ca sunt reci, nu-i consider reci, ci sobri si de o calitate ireprosabila atat ca oameni, ca gusturi, ca profesionisti! Pana si muzica aleasa si modul cum s-au prezentat spune foarte multe despre ei! Rafinament si elegantza in dans si inafara ringului...


Nu stiu daca a fost pura intamplare sau cum a fost, dar cele doua perechi au fost foarte contrastante, incepand de la muzica, dans, imbracaminte si terminand cu sala si lumina de la demo: unii foarte colorati si cu multe mute scheme, veseli si jucausi pe o muzica frenetica s-au incadrat foarte bine in sala Bizantina cu arcade ornate cu inflorituri aurite intr-o lumina difuza, iar ceilalti in contraste puternice ei in negru pe marmura alba in lumina puternica, pe o muzica cu voce rascolitoare si un dans profund... nu cred ca organizatorii s-au gandit la toate aceste detalii atat de mult dar soarta si-a spus cuvantul si a creat cadrul potrivit tuturor.

Pe de parte sambata seara a fost cea mai reusita seara din tot festivalul!


Duminica, 26 Aprilie
Inchiderea festivalului. Ultima demonstratie a celor doua perechi si alte surprize.


Inca mai erau sarbii, nu plecasera, si fiind un grup mare s-a simtit prezenta lor acolo. Mi-a placut cum dansau desi nu erau foarte experimentati si nu faceau multe "flick-flack-uri", dansul lor era foarte fin, te faceau sa simti ca plutesti; o placere sa dansezi cu ei, si stiu ca si baietilor nostrii le-au placut fetele sarboaice, bulgaroaice cum dansau! Speram sa mai vina pe la noi! Eu inafara de berlgradeni, cu alte nationalitati din toate cele prezente la festival nu am apucat sa dansez, ramane pe data viitoare! Ce atata graba? :) Dar am vazut ca strainii au invitat fete d'ale noastre, foarte frumos din parte lor, si bun exemplu pentru noi, sa facem la fel! 

Adevarata milonga incepea dupa demoanstratii cand ramaneau cei impatimiti si era doar tango.



Ultimul show al maestrilor a fost intradevar un show cu surprize pana la capat, mai putin conteaza daca a fost planuit dinainte sau a fost spontan, important e ca a fost fun (1 minut doar...):



Maestros performance: ... va las sa ghiciti! 





Foarte faina sustinerea pe care a avut-o festivalul din partea comunitatii de tango, indiferent de apartenenta tanguerosilor la diferitele scoli! Din culise, cateva imagini de adevarat team work, pentru ca festivalul pentru unii nu a fost numai distractie; toti la un loc, organizatori, DJ, dansatori au facut lucruri sa se intample :) 



Un festival la prima editie foarte reusit! Felicitari organizatorilor!


alte impresii despre festival aici

Comentarii

Cautati in acest blog